יום ראשון, 11 ביולי 2010

שאיבת שומן מול דיאטה - האם זו באמת מלחמה?

אומרים שלכל סיר יש מכסה, האם שאיבת שומן היא המכסה של סיר הדיאטה?
מי מאתנו לא נאבק במפלצת ושמה דיאטה? לרבים מאתנו נדמה כי הם חיים בדיאטה מתמידה, תמיד צריך לחשבן קלוריות, לספור ארוחות או לצבור נקודות ולא התחלתי בכלל לדבר על כמויות הזיעה הניגרות ממצחנו בעת מה שמכונה ה"פעילות הספורטיבית" בחלק כזה או אחר של היום. והנה מגיע לו מעבר לפינה, מהחדר הממוזג, הניתוח. ויש לו שם- שאיבת שומן. והוא מפתה, אוי כמה שהוא מפתה. הרי שברגע אחד יכולות להעלם מחיינו כל הבעיות. עניין של כמה שעות ואנחנו מככבים בשלטי החוצות באיילון.


שאיבת שומן- האם זה אכן פתרון קסמים?
מתוקף היותי אדם אופטימי אפתח בנימה החיובית. ניתוח שאיבת שומן הוא אכן פתרון טוב למי שסובל מעודף שומן, אך (שימו לב למעבר לנימה הפסימית) הוא לא פתרון קסמים. בחיים כמו בחיים אין תמורה אמיתית ללא עבודה. ניתוח פלסטי שכזה אכן עוזר לאנשים להשיב איזון ופרופורציות גוף לחייהם אך האמת היא שללא תפריט מתאים, להלן דיאטה, אין לו שום ערך. מעבר לכך, אנשים שמנים מאוד אינם יכולים כלל להיות מועמדים לניתוח, וכך גם עבור אנשים שאינם בריאים בגופם. הם פשוט לא ישרדו את הליך ההרדמה.


מחקר שערך משרד הבריאות האמריקני מראה כי מתוך 10,000 איש שעברו ניתוח לשאיבת שומן, כחצי התמידו באורח חיים בריא הכולל דיאטה וספורט וחצי הסתפקו בנפלאות הניתוח. לאחר כעשר שנים שבו ובדקו את מצב המנותחים וגילו כי 90% מאלו שהתמידו באורח החיים הבריא אכן נשארו במימדים המצומקים אליהם הגיעו לאחר הניתוח. לעומתם 95% מהחצי ה"נח" חזר למימדים גדולים, רובם אפילו גדולים יותר משהיו לפני הניתוח.


אז ממשיכים לאכול חסה?
לא רק...צריך לשמור על דיאטה מאוזנת, ולהתאמן באופן קבוע אך מי שמבין ששילוב מוצלח בין אלו לבין ניתוח לשאיבת שומן יכול להיות המפתח לשינוי אמיתי יוכל להפיק פתרון אמיתי ממה שנראה בעיני רבים לפתרון קסם.


למרות שהמין האנושי אוהב פתרונות קסם, ולמרות שהטכנולוגיה של היום עולה על כל דמיון, אין באפשרותנו לנצח את הטבע. תפריט מאוזן וספורט הם אלו שקובעים את מידת גופינו, ולא ניתוחי בזק. אלו, האחרונים רק נותנים דחיפה קטנה, עידוד אם תרצו, לאלו שבאמת כבר ניסו הכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.