יום שני, 22 באוקטובר 2012

הגדלת חזה – בשיטת תאי גזע


ניתוח הגדלת החזה, הוא בין הניתוחים הפופולאריים בעולם. הניתוח לרוב מבוצע בגלל רצון העז של המטופלות לשפר את המראה האסטטי שלהן וכך לחזק את ביטחונן העצמי. התפתחות התעשייה והמדע בשנים האחרונות, הביאו לפריצות דרך בשיטות הטיפול והניתוח ברפואה, ביניהן גם בתחום הגדלות החזה. שיטה חדשה, אשר נפוצה בשנים האחרונות בשוק, היא הגדלת החזה באמצעות השתלת תאי גזע.

כיצד עובדת השיטה ?

שיטת הגדלת החזה באמצעות תאי גזע, נחשבת לשיטה הטבעית יותר משום שהרופאים לא משתמשים בשתלי סיליקון מלאכותיים לשם הגדלת החזה אלה הם משתמשים בשומן של המטופלת עצמה. במהלך הניתוח הרופאים מבצעים שאיבת שומן במקומות בהם יש עודפים ממנו, מקומות כמו: הירכיים, הבטן, הישבן, המותניים ועוד. לפני שמשתילים את השומן באזור החזה, הוא עובר עבוד והתאמה באמצעות מכונה מיוחדת אשר מעבדת את תאי הגזע השונים בתוך השומן שהוצא מהמטופלת כך שיתאים להשתלה. לאחר עיבוד השומן, הרופאים מזריקים אותו לחזה של האישה ותאי השומן החדשים משתלבים עם אלו שנמצאים באזור החזה. בתהליך עצמו חלק זעום מהשומן נספג בגוף ונעלם באיברים השונים אבל חלקו העיקרי משתלב עם תאי השומן בשדיים. אם נערוך מסלולי טיול בין כלל המטופלות שעברו את ההליך נמצא כי כל מטופלת מגיבה אחרת לטיפול הגדלת שחזה בשיטת תאי הגזע. ישנן מטופלות שגופן לא סופג את תאי השומן אלה שומר אותם בשדיים, כך בעצם נוצר הנפח הנוסף ומצד שני ישנן מטופלות אשר גופן שואב את מרבית השומן החדש.

יתרונות וחסרונות השיטה

אישה תמיד רוצה להרגיש טוב עם עצמה. בדיוק כפי שגבר נרשם לאגודה של זכויות הגבר במשפחה בכדי שיוכל למצות את עצמו יותר טוב, כך יש נשים מסוימות שעושות ניתוחים פלסטיים בשביל ההרגשה העצמית. שיטת הגדלת החזה באמצעות תאי הגזע, כביכול מושכת יותר מאשר שיטת הגדלת החזה באמצעות שתלי סיליקון בגלל מגוון יתרונות בולטים. היתרון הראשון הוא השיטה הטבעית, לא משתמשים מגוף זר על מנת להגדיל את החזה, אלה משתמשים בשומן הטבעי של המטופלת עצמה. בנוסף לכך לא מדובר בניתוח המצריך פלישה וחיתוך הגוף, אלה מדובר בניתוח שבו מזריקים את השומן באזור החזה. כך שאין חשש לצלקות, כאבים ואי נוחות מהתפרים תהליך ההחלמה מהיר יותר ולרוב אין צורך להתאשפז במהלך הלילה. בדיקה תקופתית של תקינות שתלי הסיליקון אומנם נעימה יותר מבדיקת קולונוסקופיה, אך היא הכרחית כמוה על מנת לבחון אם קיימת שחיקה בשתלי הסיליקון שיכולה להוביל לדליפה. הבדיקות הן לרוב תקופתיות ולאחר כמה שנים יהיה צורך להחליף את השתלים בניתוח נוסף. הגדלת החזה המתבצעת באמצעות תאי הגזע, לעומת זאת לא מצריכה בדיקה תקופתית ולרוב אין חשש לדליפה ושחיקה משום שלא מדובר בשתילת איבר זר לגוף.  החסרונות של השיטה הוא בצורך לבצע את הפרוצדורה במהלך מספר פעמים, על מנת שייקלט מספיק שומן באזור החזה כדי להבטיח את הגודל הרצוי. בנוסף לכך לא כל מטופלת תבחר בהליך משום שהוא מגדיל את החזה במידה או חצי מידה, דבר שלא יועיל לרוב הפציינטיות. העלות של השיטה גבוה פי שלוש מעלות השתלת שתלי סיליקון והניתוח לרוב אורך פי שלוש מניתוח השתלת החזה הרגיל. כמו בכל דבר בחיים, שיטה זו מכילה יתרונות וחסרונות, שלגביהם כדאי להתייעץ עם הרופא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.