יום שלישי, 23 בספטמבר 2014

האם טיפולי פוריות יחלפו בקרוב מן העולם?

טיפולי פוריות אלו טיפולים אשר מתבצעים לפני כניסה להריון במקרה שמתגלה אי פריון מסיבות כאלו או אחרות. טיפולי הפוריות יכולים להתבצע גם כשלא מוצאים כל סיבה לאי הפריון אך בפועל לא מתבצעת קליטה של הריון. הטיפולים הרפואיים הקונבנציונלים עושים לרוב שימוש בתרופות המכילות הורמונים לצורך יצירה או הגברה של הביוץ. בחלק מהטיפולים נעשה שימוש בטכנולוגיות פולשניות כמו שאיבה של הביציות וביצוע הפריה חוץ גופית. הפריה זו מתקיימת כאשר למרות הטיפולים התרופתיים אין השתרשות של עובר או לאחר מחלות שונות שהובילו להוצאת ביציות והפרייתן מחוץ לגוף.

ההחלטה לבצע טיפולי פוריות

רוב הנשים הבריאות אינן נקלטות מיד בחודש הראשון בו הן מנסות להיכנס להריון. יש לכך סיבות שונות כשחלקן נובעות מלחץ נפשי והרצון להיכנס להריון, חלקן בשל קיום יחסי מין שלא בסמוך לביוץ וכמובן שיש עוד סיבות רבות אחרות. הבחירה לפנות לטיפולי פוריות תהיה לאחר מינימום שנה של ניסיונות כניסה להריון ולאחר שרופא הנשים המליץ לבצע את הטיפולים כי נראה שאין דרך אחרת ליצור הריון טבעי. כמובן, לפני התחלת הטיפולים יעברו גם הגבר וגם האישה בדיקות שונות כמו למשל בדיקת מצב הרחם אצל האישה וספירת זרע אצל הגבר. הבדיקות יכולות להעיד על מצד אמיתי שלא מאפשר את הכניסה להריון והן יכולות שלא להצביע על תוצאות חד משמעיות. את ניתוח התוצאות יבצעו רופאים מומחים ובהתאם לבדיקות יוחלט האם להמליץ לזוג לעבור טיפולי פוריות או לא כשכמובן הם הקובעים בסוף על גופם.

מהלך הטיפולים

טיפולי פוריות הם לרוב נטל על האישה אשר צריכה לקבל תרופות (או זריקות) הורמונליות לחיזוק תהליך הביוץ. לאחר מתן ההורמונים יקבע המשך הטיפול והאם יש לבצע גם ביצוע של פעולות פולשניות בנוסף לנטילת ההורמונים או לא. חשוב לדעת כי כל אישה עוברת תהליך שונה ואישי ועל אף שמומלץ לשתף בתהליך ולהצטרף לקבוצות בתחום, עדיין אין עדות של מצב אחד מעיד על המצב האחר.

כדאי לדעת
אישה אשר עובדת ועוברת טיפולי פוריות רשאית לשמור על הזכויות שלה ולכן עליה לדעת כי:

  • חוק עבודת הנשים וחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה מגנים על האישה העובדת בעת טיפולי הפוריות.
  • אישה אשר עובדת חמישה ימים בשבוע רשאית להיעדר לצורך טיפולי פוריות למשך 16 יום.
  • דין היעדרות לצורך טיפולי פוריות הוא דין ימי מחלה, כלומר האישה זכאית לשכר עבודה מלא בימי ההיעדרות והיא זכאית לנצל את ימי המחלה לצורך טיפולי פוריות.
  • העובדת אשר עוברת טיפולי פוריות צריכה להיות שקופה מול מנהליה ומגד אלו לא יוכלו לפטר אותה בשל היעדרות הנובעת מטיפולי הפוריות.
  • יש להביא למעסיק אישורים לביצוע טיפולי הפוריות על מנת לשמור על הזכויות ככל הניתן. מעסיק יוכל לפטר עובדת במהלך טיפולי הפוריות אשר ידע עליהם רק באישור משרד התמ"ת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.