יום חמישי, 13 במאי 2010

שימור תאי גזע משיניים - biosafe

שימור תאי גזע משיניים - לעתיד בריא יותר
מי לא שמע על מבצעי התרמה למציאת תרומת מח עצם מתאימה לילד חולה או קרוב משפחה? – מפחיד, מלחיץ...
המחקר המדעי המתקדם מאפשר לנו היום לשמר תאי גזע גם מדם טבורי וגם משיניים שנופלות, ולהשתמש בתאי הגזע הללו במקרה הצורך (שלא נדע). על הדם הטבורי רובנו כבר שמענו. כבר 20 שנה שאנשים בכל העולם משמרים דם טבורי בהקפאה עמוקה. בדם הטבורי ישנם תאי גזע המטופואטיים, מהם ניתן לגדל תאים של מערכת הדם והמערכת החיסונית. באמצעות תאים אלה, ניתן היום לטפל במחלות דם שונות וביניהן גם סרטן הדם.
מה שלא כולנו מודעים לו הוא שלפני כמעט עשור גילו החוקרים כי בשיני חלב יש תאי גזע מזנכימליים. מתאי גזע אלה ניתן לגדל מגוון רחב של תאים – תאי עצב, שריר,עצם, סחוס ועוד. על פי התפתחויות במחקר הרפואי, נראה שבעתיד, ניתן יהיה לטפל באמצעות התאים האלה במחלות ניווניות ולשקם רקמות שנפגעו. ככל שיתקדם המחקר הקליני בתחום יתרבו השימושים האפשריים בתאי הגזע האלה לשיפור הבריאות והצלת חיים.
אם קוראים קצת בתחום ניתן למצוא כבר עכשיו טיפולים בבני אדם באמצעות תאי גזע – במרץ השנה, דווח על ילד בריטי שהפך לילד הראשון בעולם שבגופו הושתל איבר שנוצר מתאי גזע - מדובר על השתלת קנה נשימה. בפברואר השנה דווח כי בי"ח הדסה החל בניסוי קליני לטיפול בחולי ניוון שרירים (ALS) תוך שימוש בתאי גזע.
מדענים באיטליה הצליחו לשקם באופן מלא, רקמת עצם של הלסת התחתונה ב-17 מטופלים.
וככל שעובר הזמן, מתרבות ההוכחות וההצלחות בניסויים קליניים ובעקבותיהם גם פיתוח הטיפולים החדשניים.



לפני 10 שנים זה היה נחשב מדע בדיוני – היום זו מציאות.

בחודשים האחרונים, החלה חברת דיבידנט המתמחה בשיווק שתלים דנטליים וטכנולוגיות חדשניות לטיפולי שיניים, באיחסון ושימור תאי גזע משיניים במסגרת מיזם BioSafe. איחסון מוך השן מתבצע במעבדות NDPL בארה"ב - החלוצים העולמיים בשימור תאי גזע. מומחי חברת NDPL, ממליצים על שימור תאי גזע משיניים גם בנוסף לדם טבורי, על מנת לקבל כיסוי רפואי רחב ביותר בעתיד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.